Το Γραφείο Βορ. Ελλάδας του Πανελληνίου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Ημέρας για το Θέατρο στην Εκπαίδευση, 27 Νοεμβρίου 2008, και με αφορμή τη συμπλήρωση των 10 χρόνων από την ίδρυσή του, οργανώνει την ετήσια επιστημονική φθινοπωρινή Ημερίδα του με τίτλο :
"ΘΕΑΤΡΟ ΣΤΗΝ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ «Μπροστά στις νέες προκλήσεις 2008:
Εμπειρίες-Εφαρμογές-Προοπτικές για ένα δημιουργικό Σχολείο»
στη Θεσσαλονίκη, Κυριακή 30 Νοεμβρίου 2008 09:00-14.30 Τόπος (ΠΡΟΣΟΧΗ ΝΕΟΣ ΧΩΡΟΣ): Αίθουσα Τελετών 13ου Δημοτικού Σχολείου (πρώην Σ.Ε.Λ.Δ.Ε.) Βαλαγιάννη 1 και Κωνσταντινουπόλεως (περιοχή Ευκλείδη – Κυβέλεια) .
Στην Ημερίδα θα παρουσιαστούν εκπαιδευτικά προγράμματα και δράσεις που υλοποιήθηκαν ή υλοποιούνται από το Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση και άλλους φορείς (το Κ.Θ.Β.Ε., το Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης, τις Υπευθύνους των Πολιτιστικών Θεμάτων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης, το Σχολείο Νέας Ελληνικής Γλώσσας).
Την εκδήλωση πλαισιώνει έκθεση φωτογραφίας «Νοσταλγία-Αρχαίο Στημόνι», από το θεατρικό εργαστήριο στο ΣΝΕΓ του Α.Π.Θ., Παυλίνα Γραικού, Δημήτρης Ξαρχάκος, Γεωργία Γρηγοριάδου.
Στόχος της ημερίδας είναι η επαφή εκπαιδευτικών και μαθητών με την τέχνη του θεάτρου, του κινηματογράφου και γενικότερα των παραστατικών τεχνών, έτσι ώστε να ενθαρρυνθεί η υλοποίηση δημιουργικών δραστηριοτήτων μέσα και έξω από την τάξη. Η Ημερίδα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων και ειδικοτήτων, θεατρολόγους, καθώς και σε καλλιτέχνες, σπουδαστές και σε επαγγελματίες που ενδιαφέρονται ενεργά για τις παραστατικές τέχνες και την εκπαίδευση. Η Ημερίδα πλαισιώνεται από έξι βιωματικά εργαστήρια των 25 ατόμων. Η συμμετοχή στην Ημερίδα και τα εργαστήρια είναι δωρεάν.
ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ
Α’ Μερος - Προεδρείο: Γιώργος Αποστολίδης, εκπαιδευτικός
09.45-10.00 10 χρόνια Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση: Τι άλλαξε στο εκπαιδευτικό σκηνικό;
Μπέττυ Γιαννούλη, πρόεδρος του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση
10.00-10.15 «Ζωντανεύοντας το αρχαίο δράμα στο σχολείο: διάλογοι με το κείμενο, το δάσκαλο και το μαθητή»
Πολυξένη Καραβίτη, φιλόλογος, εκπαιδευτικός θεάτρου
«Σπουδή στο Αρχαίο Δράμα: Η κωμωδία - Η τραγωδία»: Επιμορφωτικό πρόγραμμα θεατρικής παιδείας για εκπαιδευτικούς
Μαρούχα Ιθκιέρδο – Ναζίρη, κοινωνιολόγος
10.15-10.25 «Νοσταλγία-Αρχαίο Στημόνι»: Εφαρμογή θεατρικής και εικαστικής παιδείας για τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας στο ΣΝΕΓ του Α.Π.Θ.
Παυλίνα Γραικού, φιλόλογος, Μ.Α. Θεατρολογίας, καθηγήτρια της ελληνικής ως ξένης/δεύτερης γλώσσας
10.25-10.40 «Στο θέατρο λέμε ιστορίες και…ταξιδεύουμε»
(Με αφορμή την παράσταση «Εκείνα τα χρόνια, παιδί μου, στον αη-Στράτη…» από τη θεατρική ομάδα των εκπαιδευτικών Η παιδεία… τέχνας κατεργάζεται της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης)
Γιώργος Φράγκογλου, φιλόλογος
10.40-10.55 Εκπαιδευτική δραστηριότητα του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
Μπέττυ Σεμακούλα, Υπεύθυνη των Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης
10.55 -11.10 «Εσύ… Εγώ κι ο Σοφοκλής στο Λαύριο: Τέσσερα προγράμματα παρέμβασης του Δικτύου σε σχολεία»
Νάσια Χολέβα, εκπαιδευτικός θεάτρου, εμψυχώτρια εφαρμοσμένου δράματος, μέλος του Δ.Σ. του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση
11.10-11.30 «Παίζοντας με την Ελένη»
Γιάννης Παρασκευόπουλος, ηθοποιός, σκηνοθέτης
11.30-12.00 Συζήτηση
12.00-12.30 Διάλειμμα
Β’ Μερος Εργαστήρια - 12.30-14.30
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 1 - «Εργαστήρι Θεατρικής Γραφής»
Πένυ Φυλακτάκη, μεταφράστρια, συγγραφέας
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2 - «2058»: Εκπαιδευτικό Δράμα με στόχο την Περιβαλλοντική Αγωγή
Δαβίδ Άντζελ, θεατροπαιδαγωγός, Σοφία Λαμπρίδου, θεατροπαιδαγωγός
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 3 - «Με αφορμή τα Χριστούγεννα»: Χριστουγεννιάτικες ιστορίες ως υλικό για δρώμενα, με οδηγό «δέκα δημιουργικά βήματα»
Γεωργία Γκανά, μουσικός μουσικοπαιδαγωγός εμψυχώτρια ομάδων θεατρικού παιχνιδιού, Παναγιώτα Χατζηκαμάρη, εκπαιδευτικός-εμψυχώτρια ομάδων θεατρικού παιχνιδιού
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 4 - «Εσύ… όπως κι εγώ»: Εξερευνώντας τη διαφορετικότητα μέσα από το θέατρο
Νάσια Χολέβα, εκπαιδευτικός θεάτρου, εμψυχώτρια εφαρμοσμένου δράματος
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 5 - «Αυτοσχεδιασμοί (Impro) – Επινοητικό Θέατρο (Devising)»
Βαγγέλης Μανιτάκης, ηθοποιός, θεατρολόγος
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 6 - «Θεατρικός μετασχηματισμός: Από το ερέθισμα στη θεατρική του έκφραση»
Έυα Παπαγεωργίου, θεατρολόγος, σκηνόθετης
09.45-10.00 10 χρόνια Πανελλήνιο Δίκτυο για το Θέατρο στην Εκπαίδευση: Τι άλλαξε στο εκπαιδευτικό σκηνικό;
Μπέττυ Γιαννούλη, πρόεδρος του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση
10.00-10.15 «Ζωντανεύοντας το αρχαίο δράμα στο σχολείο: διάλογοι με το κείμενο, το δάσκαλο και το μαθητή»
Πολυξένη Καραβίτη, φιλόλογος, εκπαιδευτικός θεάτρου
«Σπουδή στο Αρχαίο Δράμα: Η κωμωδία - Η τραγωδία»: Επιμορφωτικό πρόγραμμα θεατρικής παιδείας για εκπαιδευτικούς
Μαρούχα Ιθκιέρδο – Ναζίρη, κοινωνιολόγος
10.15-10.25 «Νοσταλγία-Αρχαίο Στημόνι»: Εφαρμογή θεατρικής και εικαστικής παιδείας για τη διδασκαλία της ελληνικής ως δεύτερης γλώσσας στο ΣΝΕΓ του Α.Π.Θ.
Παυλίνα Γραικού, φιλόλογος, Μ.Α. Θεατρολογίας, καθηγήτρια της ελληνικής ως ξένης/δεύτερης γλώσσας
10.25-10.40 «Στο θέατρο λέμε ιστορίες και…ταξιδεύουμε»
(Με αφορμή την παράσταση «Εκείνα τα χρόνια, παιδί μου, στον αη-Στράτη…» από τη θεατρική ομάδα των εκπαιδευτικών Η παιδεία… τέχνας κατεργάζεται της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Ανατολικής Θεσσαλονίκης)
Γιώργος Φράγκογλου, φιλόλογος
10.40-10.55 Εκπαιδευτική δραστηριότητα του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης
Μπέττυ Σεμακούλα, Υπεύθυνη των Εκπαιδευτικών Προγραμμάτων Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης
10.55 -11.10 «Εσύ… Εγώ κι ο Σοφοκλής στο Λαύριο: Τέσσερα προγράμματα παρέμβασης του Δικτύου σε σχολεία»
Νάσια Χολέβα, εκπαιδευτικός θεάτρου, εμψυχώτρια εφαρμοσμένου δράματος, μέλος του Δ.Σ. του Πανελλήνιου Δικτύου για το Θέατρο στην Εκπαίδευση
11.10-11.30 «Παίζοντας με την Ελένη»
Γιάννης Παρασκευόπουλος, ηθοποιός, σκηνοθέτης
11.30-12.00 Συζήτηση
12.00-12.30 Διάλειμμα
Β’ Μερος Εργαστήρια - 12.30-14.30
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 1 - «Εργαστήρι Θεατρικής Γραφής»
Πένυ Φυλακτάκη, μεταφράστρια, συγγραφέας
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 2 - «2058»: Εκπαιδευτικό Δράμα με στόχο την Περιβαλλοντική Αγωγή
Δαβίδ Άντζελ, θεατροπαιδαγωγός, Σοφία Λαμπρίδου, θεατροπαιδαγωγός
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 3 - «Με αφορμή τα Χριστούγεννα»: Χριστουγεννιάτικες ιστορίες ως υλικό για δρώμενα, με οδηγό «δέκα δημιουργικά βήματα»
Γεωργία Γκανά, μουσικός μουσικοπαιδαγωγός εμψυχώτρια ομάδων θεατρικού παιχνιδιού, Παναγιώτα Χατζηκαμάρη, εκπαιδευτικός-εμψυχώτρια ομάδων θεατρικού παιχνιδιού
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 4 - «Εσύ… όπως κι εγώ»: Εξερευνώντας τη διαφορετικότητα μέσα από το θέατρο
Νάσια Χολέβα, εκπαιδευτικός θεάτρου, εμψυχώτρια εφαρμοσμένου δράματος
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 5 - «Αυτοσχεδιασμοί (Impro) – Επινοητικό Θέατρο (Devising)»
Βαγγέλης Μανιτάκης, ηθοποιός, θεατρολόγος
ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΟ 6 - «Θεατρικός μετασχηματισμός: Από το ερέθισμα στη θεατρική του έκφραση»
Έυα Παπαγεωργίου, θεατρολόγος, σκηνόθετης
Τελείωσε και αυτή η δράση του δικτύου με επιτυχία και αρκετά μεγάλη συμμετοχή , δεδομένου ότι σήμερα ήταν και οι εξετάσεις του ΑΣΕΠ.
Πάντα, την επόμενη μέρα ημερίδας και βέβαια μετά απο βιωματικό εργαστήριο , ετοιμάζω θεατρικό παιχνίδι για τους μαθητές μου . Άντε να δούμε με ποιό τμήμα θα καλοπαίξουμε αύριο το πρωί....
Την Παρασκευή με την συνεργασία και καθοδήγηση της Νατάσσας , απόφοιτης του τμήματος Θεάτρου του ΑΠΘ τιμήσαμε και εμείς την Παγκόσμια μέρα Θεάτρου με εργαστήριο θεατρικής αγωγής και θέμα : "Ο κύκλος των χαμένων φοιτητών".
Εισέπραξα την χαρά και ικανοποίηση των μαθητών της ομάδας πράγμα που μου δίνει δύναμη και απίστευτη όρεξη για συνεχείς δράσεις και θεατρικές αποδράσεις .
Είναι απίστευτα ωραίο να κυλιέσαι κάτω και να το ευχαριστιέσαι.....
2 σχόλια:
Χρειάζεται ένα ερέθισμα και οργάνωση τελικά. Μακάρι να είναι ένας νέος αέρας που θα διαρκέσει.
Βρε,Κλαίρη μου,θα μπορούσες να μου διευκρινήσεις τι είδους βιωματικές ασκήσεις κάνεις μέσα στην τάξη με τους μαθητές σου μετά από κάθε εργαστήριο που παρακολουθείς;Το έχω σκεφτεί κι εγώ αλλά δεν ξέρω πώς να το πραγματοποιήσω και ενδιαφέρομαι πολύ.
Μαρία
Δημοσίευση σχολίου